כתבות ומאמרים

איך מחליפים סוללה פנימית למחשב נייד?

איך מחליפים סוללה פנימית למחשב נייד?

סוללה פנימית למחשב נייד – וכיצד מחליפים אותה.

השימוש במחשבים ניידים השתלט על השוק ונכון להיום, אפילו משרדים מעדיפים לרכוש מחשבים ניידים מאשר נייחים. היתרונות של המחשבים הניידים הם רבים אך חיסרון אחד נשאר מאז ותמיד, הרבה יותר מסובך לשדרג, לתקן או להחליף להם חומרה. בניגוד למארז מחשב נייח אשר הגודל והמשקל שלו הם כמעט שלא רלוונטיים, יצרניות של מחשבים ניידים חייבות להתחשב בעת העיצוב והתכנון בגודל והמשקל הכוללים של המחשב.

אילוץ זה הוביל לטכנולוגיות ממוזערות רבות ולהתקדמויות אדירות בשיטות העיצוב של מערכות מחשב. העיצוב המתוחכם והצפוף הופך כל שינוי לבעייתי ומגדיל את רמת הסיכון הפוטנציאלי. עובדה זו, לצד חוסר היכרות של המשתמש עם רכיבי המחשב, מובילה לעיתים להחלפת מחשבים ניידים שעדיין יכולים להיות בשימוש.

סוללה פנימית למחשב נייד הוא תחום בהתפתחות

הסוללה של המחשב הנייד היא מקור הכוח שלו בזמן שאינו מחובר לשקע חשמל. עד לאחרונה, מרבית המחשבים הניידים הגיעו מצוידים בסוללות חיצוניות הניתנות להחלפה בקלות. בנוסף לסוללה הזו, למערכות המחשבים הניידים יש סוללת ליתיום קטנה אשר מספקת מתח חשמלי לתהליכים אשר ממשיכים גם כאשר המחשב כבוי (השעון הפנימי לדוגמה). בהשראת סוללות אלו וסוללות של טלפונים חכמים לצד השאיפה התמידית לחסוך במקום ובמשקל, יצרניות המחשבים החלו להשתמש בסוללות פנימיות, כאשר מובילת המהלך הייתה חברת אפל.

חסרונות הסוללה הפנימית

החיסרון המובהק ביותר בסוללה פנימית למחשב נייד הוא שהגישה לסוללה היא מוגבלת במקרים בהם ישנה תקלה או שחיקה. החלפת הסוללה ללא טכנאי מקצועי יכולה להיות מסוכנת למחשב ולהוות אתגר לאנשים חסרי ידע מקצועי. מובן שסוללה פנימית גם מבטלת את האפשרות לרכוש סוללה רזרבית כאשר הסוללה העיקרית נגמרת ואין אפשרות להטעינה. בנוסף לכך, סוללות פנימיות נוטות להתחמם יותר בקלות ובעת תקלות לפגוע גם ברכיבים אחרים של המחשב.

לאלו מאתנו העובדים על המחשב הנייד במקומות בהם אין שקע זמין ורגילים להשתמש בכמה סוללות, מומלץ לרכוש סוללה ניידת. זה הוא פתרון מצוין מכיוון ומרבית המחשבים אשר יוצאים לשוק בשנים האחרונות, וכפי הנראה גם בעתיד, הם בעלי סוללה פנימית שלא ניתנת לניתוק בפשטות.

יתרונות הסוללה הפנימית

יתרונות הסוללה הפנימית מתבטאים בהגדלת מגוון האפשרויות העומדות בפני היצרנים לארכיטקטורה הפנימית של חומרת המחשב. הודות לאפשרויות אלו ניתן לייצר מחשבים ניידים דקים וקלים משמעותית אשר יכולים להחזיק שעות עבודה רבות מבלי הצורך בהטענה. סוללה פנימית למחשבים ניידים היא חלק מובנה בהתקדמות הטכנולוגית שעובר התחום, ואף על פי שלחלק מן האנשים מדובר כאן בהסתגלות, הפיתוח הזה יוביל למחשבים ניידים טובים וקלים יותר.

כיצד מחליפים סוללה פנימית למחשב נייד – וממה להיזהר?

לפני הכל, כמה מילות אזהרה: אם אין לך את הידע ואת הניסיון הנחוצים להימנעות מיצירת נזק, לא מומלץ לנסות לפתוח את מארז המחשב ולהחליף סוללה פנימית בעצמך.

בהוראות היצרן ישנן הנחיות לצורה בה יש להחליף את הסוללה הפנימית במחשב שלך ולעיתים קרובות מדובר בפירוק והרכבה של מספר ברגים. אף על פי שישנן חברות אשר דורשות שרק ידיים מקצועיות ייפתחו את מארז המחשב ויחליפו סוללה פנימית, מרבית הסוללות ניתנות לפירוק בצורה פשוטה ו"נוחה למשתמש". סוללות פנימיות במארזי MacBook של אפל, לדוגמה, ניתנות להחלפה בעזרת מברג פיליפס סטנדרטי. אולם חשוב להיזהר מגורמים הרסניים, כגון חשמל סטטי לדוגמה, ולדאוג להשתמש בכלים ובטכניקה הנכונה כדי לשמור על המחשב הנייד שלך מפני פגע.

שלבים בהחלפת סוללה פנימית למחשב נייד

1.      שלב ראשון – מציאת העמודים בהוראות היצרן אשר הגיעו עם המחשב הנייד בהן ישנן ההנחיות להחלפת הסוללה הפנימית. אם החוברת אינה נמצאת בהישג ידך, במרבית המקרים ניתן למצוא את חוברת הוראות היצרן של הדגם הספציפי שלך באתר היצרן.

2.      שלב שני (במקרה של החלפת הסוללה של המעבד) – הפעלת המחשב וכניסה להגדרות, העתקה לדף נייר של כל ההגדרות הרשומות, אפשר גם לצלם עם מצלמת הסמארטפון – אך חשוב מאוד שלא לפספס הגדרות.

3.      שלב שלישי – ניתוק המחשב הנייד מהחשמל וביצוע כיבוי מלא.

4.      שלב רביעי – לקראת השלבים הבאים יש לענוד צמיד אנטי סטטי ולחבר אותו לחתיכת מתכת אשר תפרוק את המתח החשמלי הסטטי. יש לבצע את שלב זה לפני פתיחת מארז המחשב.

5.      שלב חמישי – יש לעקוב אחר הוראות היצרן בהוצאת הסוללה הפנימית ובחיבור הסוללה החדשה.

סולן אינטראקטיב בע"מ מעניקה ייעוץ טלפוני ומעמידה לרשותך מגוון רחב של ציוד מהמותגים המובילים בעולם – ובמחירים אטרקטיביים. למידע נוסף על סוללה פנימית למחשב נייד וציוד מחשוב נוסף, אנחנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר – או להיכנס לחנות לאתר ממש עכשיו.

הבהרה:  אין האמור בכתבה משום אמור להחליף הוראות יצרן או טכנאי. אלא בגדר המלצה בלבד וכל העושה זאת על אחריותו הבלעדית בלבד.
מספר תמונות על פי הסדר של החלפת סוללה למחשב נייד DELL XPS 13 של דוגמא להחלפת .העיקרון זהה בכל המחשבים, ובצמוד להוראות היצרן.
0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות