כתבות ומאמרים

קולנוע ביתי ,מולטימדיה

 היום בעידן המודרני, קולנוע ביתי הפך לאחד ממקורות ההנאה הגדולים בבית,במרבית הבתים החדשים או המשופצים בישראל ישנה התייחסות למערכת קול והכנה למסך מהדור החדש.
איזו מערכת לרכוש?…איזה גודל מסך ואיך לתכנן?…קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם בבית החדש!


אנו ב-סולן האינגרטורים שלך.אנו מתמחים במולטימדיה קולנוע ביתי התקנת פלזמה ו LCD,ממירים דיגיטליים,טרנקודרים, סקאלרים,מהפכי פרוטוקול יציאה,ממירי אות ועוד..  

 

הקפדה על מספר כללים בעיצוב בית חדש או שיפוץ דירה קיימת, ישדרגו את חווית הצפייה בסרטים והאזנה למוסיקה.לא תמיד חייבים להוציא ממון רב בכדי לממש את פוטנציאל מכשירי האודיו / וידאו שברשותכם, לעיתים, מספיקה תשומת לב לפרטים קטנים והעמדה נכונה של הציוד, בכדי לשפר את החוויה בצורה ניכרת.

קולנוע ביתי – כיצד משפיע מיקום טלוויזיה על החוויה (פלזמה או LCD)


מסך הטלוויזיה צריך להיות בגובה בו לא יאמץ הצופה את צווארו. מומלץ כי קו הראיה הישיר של העין יהיה בנקודת המפגש של השליש התחתון במסך עם שני השלישים העליונים.


תאורה- מהי חווית צפייה הטובה ביותר לקולנוע ביתי?


אור חזק פוגם בחווית הצפייה (בכל סוגי המסכים), השתקפויות על המסך מכסות על התמונה המוצגת, גם הצבע השחור נראה במיטבו בסביבה חשוכה, אז יציג המסך תמונה ניגודית מכסימלית עם עומק מיטבי.
מומלץ להתקין וילון או תריס על החלונות, לעמעם אורות בזמן הצפייה, ניתן להשאיר אור חלש בגבה של הטלוויזיה.


רמקולים – קולנוע ביתי אינו מושלם ללא מרחב פנוי לרמקולים


יש להשאיר קו ישר פנוי בין חזית הרמקול ואוזני המאזין, חסימת הנתיב ע"י כורסא או מחסום אחר פוגמת בבימת הצליל, עומקו והאיזון הטונלי.


אין להציב רמקולים ביציאה למרפסת, זה מסוכן (במיוחד לילדים שעלולים להיתקל במכשול) וגם חושף את הרמקול לשמש ישירה, לשם כך ישנם רמקולים המיועדים בדיוק למטרה זו והינם עמידים בכל מזג אויר.


אקוסטיקה – קולנוע ביתי ואקוסטיקה תמיד ילכו טוב יחדיו.


אקוסטיקה מתאימה יכולה להפוך צליל מהדהד ולא נעים לצליל נפלא.
ריהוט כדוגמת ספות, תמונות, וילונות ושטיח בהחלט עוזר לגלי הקול ,מעדן אותו ומאזן את הבס.


מחיאת כף יכולה להוות מדד מצוין לאיכות האקוסטיקה בחדר: אם היא מהדהדת וצורמנית, הרי שהמצב טעון שיפור, אם היא נשמעת טבעית (אך גם לא "יבשה" מדי), גם צלילי המערכת ישמעו טוב יותר.
 
ניתן להתייעץ בנושא זה עם צוות המומחים של " אקספרס התקנות" המנוסים מאוד בתחום זה.


סאב וופר- איך למקם ואיפה.


סאב וופר מהווה חלק חשוב בחווית צפייה בסרטי קולנוע ביתי, הוא מייצר גלי קול בתדר עמוק ומדגיש אפקטים של סרטים, לכן, יש להניחו על רצפה אז ישמע צלילו הדוק יותר. הנחה על מדף או רהיט תגרום לרעידות או זמזום ותפגע באיכות הבס, הגודל לא בהכרח משפיע על איכות הצליל.

 

רמקול סנטר- תפקיד וחשיבות.

תפקידו של רמקול הסנטר הוא להדגיש את הדיבור והמלל הבוקע מכל סרט או מוסיקה המושמעת המערכת.
יש להציב את רמקול הסנטר באותו קו וגובה של הרמקולים הקדמיים, בכדי שתיווצר חזית קול קדמי אחידה.
את רמקול הסנטר מניחים מעל או מתחת למסך טלוויזיה (או מסך מקרן קולנוע ביתי), כאמור – רצוי בגובה הרמקולים הקדמיים, כך, ישמעו הדיאלוגים האנושיים בסרטים כשהם יוצאים מהמסך.


כבלים בקולנוע ביתי-הכנה


רצוי לקחת בחשבון את תשתית הכבלים והצנרת הדרושה לכך מבעוד מועד, אם זה ע"י הכנה דרושה בקירות או חציבה ע"י בעל מקצוע מיומן(חשמלאי או קבלן) בגודל הדרוש ובאורך הרצוי, הכנה זו תמנע מכם בעתיד להתעסק עם כבלים הצצים מהרמקולים או מהמערכת בשלב סיום הבית.


כמה רמקולים צריכים בקולנוע ביתי?
 
חווית הקולנוע הביתי אינה מושלמת ללא הצבה מינימאלית של 5 רמקולים אשר יספקו לכם צליל היקפי של הסרט או המוסיקה שתשמיעו מהמערכת, השיטה המקובלת היום בעולם היא 5.1 , 5 רמקולים הכוללים :        2 רמקולים קדמיים, 2 רמקולים אחוריים, רמקול סנטר וסאב וופר לתדר הנמוך(באס).
בשוק ישנם רמקולים הנקראים מקרן קול המתיימרים להשתוות לצליל היקפי אך אינם באמת יוצרים צליל המשתווה להצבת 5 רמקולים בפינות החדר ומעניקים מערכת סראונד אמיתית.


רסיבר-איזה פורמט?
 
לקבלת צליל היקפי(סראונד)אמיתי תמיד עדיף לרכוש רסיבר שכולל מגבר עם טיונר המצוייד במפענח דולבי דיגיטל(AC-3)אשר יחלק לכם את הצלילים המגיעים ממקור השמע(DVD/CABLE) בחלוקה שווה ומהנה.
ישנם רסיברים מתקדמים ברמת 7.1 המעניקים בנוסף רמקולים סראונד במרכז החדר התורמים לתחושה מוגברת של קולנוע אמיתי כמו שקיימים היום באולמות קולנוע מקצועיים, לרוב אלו רסיברים מתקדמים ויקרים יותר מהקיימים היום בשוק, לשם כך מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום.


 

בעזרת הידע ,הציוד ,המתקינים המקצועיים שלנו .יאנו נשלב את הרעיונות שלך בתחכום טכנולוגי.

בסולן יש לכם בית לפנות אליו בכל שאלה או בעיה. אם תבחרו להתקין איתנו, ואם לא.

לפרטים ולייעוץ מקצועי צלצלו: 03-9511195

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות