כתבות ומאמרים

צריכים לבחור סוללה למצלמה?

צריכים לבחור סוללה למצלמה?

צריכים לבחור סוללה למצלמה?


בשעה טובה, רכשתם סוף סוף מצלמה דיגיטלית. יש מי שרוכש את המצלמות הדיגיטליות לצורך צילום מקצועי של ממש, ויש מי שפשוט עוסק בצילום חובב, בעת שהוא יוצא לטיולים ונופשים. מעבר לעובדה שהמצלמה מאפשרת לכם לתעד רגעים שמחים בחיים שלכם, יש לה עוד תכונה שחשוב לשים לב אליה – היא צריכה סוללה, ולעתים קרובות יותר מאחת. בניגוד למחשבים ניידים, שם שוק סוללות הליתיום שולט, הרי שבמקרה של מצלמה, אפשר לבחור בין מספר סוגים שונים של סוללות. אז איך יודעים איזו סוללה היא הטובה ביותר למצלמה שלכם, ואיך אפשר אף לחסוך בכסף בצורה זו?

 

 


תמיד בוחרים את הנטענות

כאשר אתם צריכים לבחור סוללה למצלמה שלכם, אתם בעצם צריכים דבר ראשון לבחור בין שני סוגים שונים של מצלמות – המצלמות אשר צורכות סוללות AA, והמצלמות אשר צורכות סוללת ליתיום. סוללה מסוג AA היא הסוללה שכולכם מכירים מהבית – הסוללה האוניברסלית ביותר, אשר קיימת בתוך מכשירים רבים. חשוב לציין, שבתוך סוג זה קיימים למעשה שני תתי סוגים – הסוללות החד פעמיות, והסוללות הנטענות. הסוללות החד פעמיות הן מאד לא מומלצות לשימוש משני שיקולים עיקריים. השיקול הראשון הוא איכות הסביבה – סוללות זה לא בדיוק חומר מתכלה, ואף עלול להיות רעיל. השיקול השני הוא כספי בעיקרו – מצלמות רבות ידועות בתור זוללות אנרגיה, ותוך זמן קצר מאד הסוללות שקניתם יתרוקנו – מה שיחייב אתכם לקנות סט חדש של סוללות, ואם תחברו את כל הפעמים שתקנו סוללות, תגיעו לסכומים נכבדים.


לכן, אם יש לכם מצלמה שדורשת סוללה מסוג AA, כדאי לרכוש את הסוללות הנטענות. הסוללות הללו נטענות עם מטען מיוחד, שמאפשר לכם לעשות בהן שימוש חוזר. כוחן אגב טוב גם למכשירים אחרים בבית, אך מכיוון שהמצלמה כאמור צורכת לא מעט אנרגיה, לרוב משתמשים בהן כדי להפעיל אותה. שימו לב! כדאי לקנות יותר מזוג אחד של סוללות נטענות, שיהיה לכם גיבוי חם במידת הצורך.


הסוג השני של הסוללות הוא כמובן סוללות הליתיום. אלו נמצאות לרוב במצלמות הקומפקטיות והדקות יותר, שכן הן מאד שטוחות וקטנות. סוללת ליתיום היא בהגדרה סוללה נטענת, ולכן כשאתם רוכשים את המצלמה – שימו לב שהיא מגיעה ביחד עם מטען מתאים. לסוללת ליתיום יש לרוב אורך חיים מכובד למדי, וגם כאן אפשר לרכוש עוד סוללה נוספת שתהיה לגיבוי.

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות