כתבות ומאמרים

סוגים של ממירי מתח ושימושים נפוצים

סוגים של ממירי מתח ושימושים נפוצים
מהו ממיר מתח על קצה המזלג

ממיר מתח הינו מכשיר הממיר זרם ישר לזרם חילופין, את הממירים ניתן לחלק ראשית כל לשני סוגים עיקריים, הסוג האחד הם ממירים 12 וולט המבצעים המרה של המתח ל 220 , וולט, הסוג השני הם ממירים 24 וולט המבצעים את אותה המרה, ישנם סוגים נוספים של ממירים בעלי 48 וולט אך נחשבים לפחות פופולאריים ונפוצים לשימוש בישראל.

מטרתו העיקרית והשימוש בממיר מתח הוא בעיקר להפעלת ציוד חשמלי כאשר אין גישה למערכת חשמל, בתוך הממיר מתח מצויים רכיבי אלקטרוניקה שונים אשר אחראים על המרת הכוח.

ניתן לראות שכיום ישנם ממירים אשר הינם בעלי שקע מצת לחיבור ברכב (בדרך כלל ממירים בהספקים נמוכים) וכמובן שישנם גם ממירים בהספקים גדולים של 1000 ו 2000 וואט אשר החיבור שלהם יכול להתבצע אך ורק למצבר הרכב.

למידע נוסף על מהו ממיר מתח, תפקידו ועיקרי פעילותו לחץ כאן!

 

מאפיינים של ממירי מתח

וולט (V) – המתחים שעובדים ממירי המתח הם שונים, כיום ניתן להבדיל ב 3 סוגים: 12,24,48 וואט, הפופולאריים והנפוצים בארץ הם הממירים העובדים על 12 ו 24 וואט.

וואט (W) – כיום ישנם מספר רב של ממירי מתח בהספקים שונים, ההספק הוא אחד מהמאפיינים הקריטיים ביותר בבחירת ממיר, כאשר יש צורך להפעיל על ממיר מספר מכשירים חשמליים, חשוב מאוד לפני בחירת הממיר לבדוק מהצריכה הכללית של כל המכשירים ולהתאים את הממיר בהתאם, לדוגמא: מכשירי חשמל אשר מגיעים להספק של 800 וואט אינם יכולים לעבוד על ממיר מתח שהיכולת המקסימלית שלו זה הספק של 500 וואט.

גל ריבועי / סינוס טהור – ניתן להבחין בין שני סוגי ממירים:

 

גל ריבועיגל ריבועי: הוא בעצם ממיר מתח שנחשב לזול יותר ופופולארי יותר לשימוש, מרבית ממכשירי החשמל יכולים לעבוד על גל ריבועי, אחד מהמאפיינים הבולטים שלו זה העבודה במעברים רגעיים בין הרמות הנמוכות לגבוהות של הגל, מומלץ מאוד לרכוש ממיר זה במידה ומעוניינים להפעיל הטענת מכשירי סלולר, מחשבים ניידים, תאורה וכדומה.

גל סינוס טהור: הממירים בעלי הסינוס הטהור נחשבים לממירים יקרים יותר, הממיר עצמו מדמה את החשמל הביתי הנמצא אצל כל אחד מאתנו, השימוש בממירים אלו חובה בכל מקרה בו יש צורך להפעיל מדחסים, ציוד רפואי, מדפסות לייזר וציוד נוסף הדורש גל סינוס טהור בעת הפעלתו.

כיום אצלנו בסולן ניתן למצוא מגוון גדול של ממירים

ניתן למצוא אצלנו מגוון גדול ורחב של ממירי מתח בהספקים שונים, החל מ 150 וואט ועד 3000 וואט, כמובן שניתן למצוא כאלו בעלי סינוס טהור יוקרתיים יותר וישנם כאלו בעלי גל ריבועי, חשוב מאוד שההתאמה של הממיר אותו תקנה תהיה בהתאם למכשירי החשמל אותם תפעיל בעת השימוש.
לכל ממירי המתח אותם ניתן למצוא אצלנו בסולן לחץ כאן!

חשוב מאוד בעת השימוש בממיר מתח ובעת חישוב סך הצריכה של כל הצרכנים לקחת מרווח בטיחות על פי הוראות יצרן של 15% וואט פחות מהיכולות המקסימלית של צריכת הממיר, לדוגמא: במידה וברשותנו ממיר מתח 500 וואט חשוב מאוד שסך הצריכה של מכשירי החשמל אותם נפעיל על הממיר לא יעברו את ה425 וואט.

להלן פירוט של מספר מוצרים פופולאריים אותם ניתן להפעיל על ממירים בהספקים שונים אותם אנו משווקים ומוכרים:

מה ניתן להפעיל על ממיר מתח

שימושים נוספים ותעשייתיים של ממירי מתח

ממיר מתח אומנם נחשב לנפוץ ופופולארי יותר לשימוש ברכבים ובמקומות בהם אין הספקת חשמל, אך ישנם עוד מספר שימושים שניתן לעשות עם ממירי מתח בהספקים שונים כמובן ובהתאם לצרכנים הפועלים.

מערכת גיבוי חשמל ביתיתמערכת גיבוי חשמל ביתית לשעת חירום: בשנים האחרונות ניתן לשים לב שיותר ויותר אנשים בונים מערכות גיבוי לחשמל בביתם הפרטי בשל הפסקות חשמל רבות, השימוש בממיר מתח במערכת גיבוי חשמל ביתית הוא שחקן חשוב והכרחי עד מאוד, תפקידו בעצם להמיר את מתח החשמל למכשירים שונים לצריכה ביתית, כמובן שחשוב לציין שבמערכת החשמל ביתית ישנם גם מצברים ומטען מצברים אשר מטעין את המצברים.

כיום אנו בסולן משווקים ומוכרים ממירי מתח קומבי אשר מבצעים גם את פעולת הטענת המצברים ויכולים להיות מצוינים וטובים בעבור הרכבת מערכת גיבוי חשמל ביתית.
מערכת חשמל סולארית: מערכות חשמל סולאריות הם מערכות אשר מפיקות חשמל בעזרת פאנלים סולאריים מאור וחום השמש הטבעי, תפקידו של ממיר המתח במערכת הסולארית זה להפוך את החשמל המיוצר מהקולטים אותם התקנו לחשמל שתואם את רשת החשמל הארצית של חברת חשמל.
מערכות אל פסק: מערכת אל פסק הינה מערכת שנועדה להגן על מכשירים מפני הפרעות אפשרויות במתח החשמל כמו לדוגמא הפסקת חשמל, כיום ישנם מכשירי אל פסק שונים שנועדו לחיבור מכשירי חשמל בודדים, כגון: מחשבים, טלוויזיות, מקררים וכדומה, אך במקרה בו יש צורך לבנות מערכת אל פסק גדולה אשר תדע להתמודד עם מספר רב של צרכנים, יש צורך בממיר מתח שתפקידו להמיר את הזרם הישר לזרם חילופין.

ניידות שירות שטח: אלו יכולות להיות ניידות המשמשות כמוסך נייד המשתמשים בציוד, כגון: תאורה, מברגות וציוד עבודה נוסף, אמבולנסים המשתמשים בציוד רפואי הדורש שימוש בממיר מתח סינוס טהור, ניידות כיבוי אש המפעילות לא פעם ולא פעמיים ציוד חשמלי הנועד לחילוץ והצלה ועוד

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות