כתבות ומאמרים

מטענים למחשבים ניידים – כל מה שצריך לדעת

מטען חליפי למחשב נייד

מטען למחשב נייד הוא האביזר החיוני וההכרחי לנו ביותר להפעלה תקינה של הלפטופ, תאמינו או לא אבל אפילו יותר מהסוללה, כי הרי בלי סוללה במחשב עדיין אנו יכולים לעבוד על המחשב הנייד כאשר הינו מחובר לחשמל.

מטען למחשב נייד הוא הגוף אשר שומר על ניידותו של המחשב, ומאפשר לו להמשיך ולפעול גם במקומות בהם אין אספקה של חשמל. תפקידו של המטען הוא להטעין את הסוללה במתח חשמלי, כך שהיא תספק אנרגיה למחשב במצב בו היא מלאה. לעיתים מטען למחשב נייד שמתקלקל אינו מאפשר טעינה של הסוללה, וכך נוצר מצב בו ניידותו של המחשב מתבטלת, והמחשב יכול לפעול רק כאשר המטען מחובר לחשמל.

מטען למחשב ניידלמטען המחשב הנייד שני תפקידים

1.התפקיד הראשון של המטען הוא קודם כל לבצע הפעלה תקינה של המחשב הנייד, כאשר כיום ניתן לחבר את המחשב הנייד לחשמל בעזרת המטען ולעבוד עליו ללא כל צורך בסוללה שהכרחית לנו במידה ואנו נמצאים במקומות בהם אין אפשרות להתחבר לחשמל.

2.התפקיד השני של המטען זה בעצם לבצע הטענה של הסוללה, שחשובה לנו בשביל לבצע הפעלה של המחשב במקומות בהם אין לנו אפשרות חיבור לחשמל.

מטענים מקוריים וחליפיים

בשוק העולמי וגם בישראל ישנם שני סוגי מטענים:

 

אלו מטענים אשר נמצאים בפיקוח של החברות אשר מייצרות ומוכרות את המחשבים הניידים והמטענים, כגון: דל, לנובו, אייסר, אסוס וכדומה
אלו מטענים שניתן להגדיר אותם כמטענים אוניברסליים המתאימים למרבית מדגמי המחשב בעולם, ניתן להבחין בין שני סוגי מטענים חליפיים, הסוג האחד אלו מטענים שמתאימים למחשבים בעלי צריכה מקסימלית של עד 45 וואט, והסוג השני אלו מטענים שהצריכה המקסימלית שלהם הינה עד 90 וואט.

כמובן שבמידה והחלטת לרכוש מטען תחליפי שנחשב לזול יותר בניגוד למטענים המקוריים שיקרים הרבה יותר, יש צורך להתאים למטען את הקונקטור המתאים אשר מתחבר למחשב הנייד שברשותך, לדוגמא: ניקח מחשב אחד מתוצרת לנובו ומחשב אחד מתוצרת דל כאשר שניהם בעלי הספק של 90 וואט, השוני בין מחשב אחד לשני זה בעצם חיבור הקונקטור למחשב מהמטען, אצלנו בסולן אנו דואגים לבצע לך התאמה של הקונקטור בצורה מלאה בהתאם לסוג המחשב שברשותך.

ההבדלים בין מטען חליפי למקורי

מטען למחשב נייד אוניברסלי הוא לרוב מטען המגיע עם מחברים המתאימים למספר מחשבים, ויש לו יכולת התאמה אוטומטית לרמות מתח שונות. לרוב, מטענים אוניברסליים שנמכרים היום בשוק נמכרים ללא מכוון מתח אוטומטי, מה שעשוי לגרום ללקוח לרכוש מטען עם מתח שאינו מתאים למתח המחשב שברשותו.

כיצד נוכל לזהות מטען לנייד שאינו מקורי

על מנת לזהות האם המטען למחשב נייד שברשותנו הוא מקורי נוכל לבדוק ראשית כל את הלוגו המוטבע על המטען עצמו.
נוסף על כך, מטען למחשב נייד קל במשקלו, הוא לרוב יהיה חיקוי זול וחסכוני, המיוצר מחומרים זולים ופחות איכותיים.
דרך נוספת שנחשבת לטובה ביותר לבדיקה של מקוריות המטען זה מספר הסידורי (מק"ט), לכל מטען למחשב אותו מוציאה לשוק החברה ישנו מספר סידורי, ניתן למצוא מידע רב בנושא באינטרנט אודות המספרים הסידוריים של המטענים וכך לדעת האם המטען שברשותך הוא מקורי או חליפי.
כאשר רוכשים מטען יש לבדוק מספר דברים חשובים

מתח (V): כל מחשב מקבל מתח אחר, וכאשר ניגשים לרכוש מחשב נייד כדאי מאוד לבדוק מהו המתח שמקבל המחשב, ניתן לבדוק זאת גם על גביי המטען הישן הנמצא ברשותך.

זרם(A): כמו המתח גם לזרם תפקיד חשוב ומשמעותי בכל הקשור להטענת המחשב הנייד והסוללה, חשוב מאוד לבצע בדיקה על גביי המטען הישן שברשותך מהו הזרם של המטען.

הספק(W): כמו בזרם וכמו המתח חשוב לבדוק גם מהו ההספק של המטען אותו ניתן למצוא על גביי המטען הישן של המחשב.

קונקטור(מחבר): לכל מחשב יש כניסה אחרת, כאשר רוכשים מטען חשוב לבדוק שהקונקטור של המחשב מתאים לכניסת המחשב הנייד, ישנם קונקטורים עם מחט, ישנם כאלו שללא, ישנם פיות בצבע צהוב ועוד רבים וטובים, להלן רשימה של יציאות קונקטורים פופולאריים של מחשבים ניידים הנמכרים בארץ ובעולם, למידע נוסף אודות קונקטורים של מטענים למחשבים ניידים לחץ כאן!
בכל מקרה כאשר מגיעים לרכוש מטען חדש למחשב נייד חשוב, כדאי ומומלץ להגיע עם המטען הישן שברשותך על מנת שבחנות תהיה אפשרות להתאים לך בצורה נכונה וטובה את המטען החדש איתו תשתמש להפעלת המחשב והטענת הבטריה, כמובן שגם מומלץ מאוד להביא עמך את המחשב הנייד שברשותך לבצע בדיקה של הטענת הסוללה והפעלת המחשב.
להלן סרטון קצר הנותן הסבר מפורט הכיצד למצוא מטען שמתאים למחשב הנייד שברשותך:

מטענים בעלי הספקים גבוהים

מרבית מהמחשבים הניידים הקיימים כיום בעולם הינם בעלי צריכה מקסימלית של עד 90 וואט, אך כמובן שישנם עוד מגוון גדול של מחשבים שהצריכה שלהם גבוהה יותר, כגון: מחשבי גיימרים כמו האלים אוור של דל, מחשבי גיימרים של אייסר וכדומה, כמובן שחשוב לציין שנכון להיום אין אפשרות למצוא מטען חליפי למחשבים בעלי הספק גבוה שכזה, מה שמצריך אותך במידה וברשותך מחשב שכזה לרכוש מטען מקורי בלבד, כמובן שמומלץ להתייעץ איתנו טרם הרכישה בשביל להתאים בצורה נכונה וטובה את המטען למחשב.
מטען למחשב נייד אפלמטענים מיוחדים
ישנם מספר דגמי מחשב בעולם שהמטענים שלהם שונים מהמטענים הסטנדרטיים אותם כולנו מכירים, לדוגמא: מטען למחשב נייד אפל שמאופיינים בהיותם מטענים מגנטיים, מטענים למחשבי לנובו דגמי יוגה שמזכירים מאוד את כניסות ה USB במחשב וכמוהם ניתן למצוא עוד.
מטען רכב למחשב נייד

מטען רכב למחשב ניידאלו שמעוניינים לעבוד על המחשב הנייד ברכב יכולים לעשות זאת בקלות בעזרת מטען לרכב למחשבים ניידים, במרבית מהשוק קיימים כיום מטענים עד 90 וואט שמתחברים בשקע מצת לרכב, במידה וברשותך מחשב בעל צריכה בהספק שגבוה מ 90 וואט, ישנו צורך ברכישת ממיר מתח בהספק המתאים אליו יש לחבר את השנאי של המחשב, כמובן שחשוב להתייעץ לפני הרכישה עם המומחים של סולן שיכולים לעזור לך רבות בבחירת המטען למחשב הנייד שברשותך.

שמירה על המטען של המחשב

ישנם מספר דרכים וטיפים מועילים שיכולים לעזור לך לשמור לאורך זמן על השנאי של המחשב, כגון: ניקוי אחת לתקופה של חיבורי המטען והמגעים בעזרת מטלית יבשה ונקייה, אחסון של המטען בטמפרטורה של עד 25 מעלות, במידה והמטען מאוחסן במקום חם ישנו סיכוי שרכיבים פנימיים יימסו ויפגעו בלוח הבקרה של המטען, למידע נוסף אודות שמירה בטוחה על המטען של המחשב לחץ כאן!

מחירים ועלויות של מטענים למחשבים ניידים

המחירים של המטענים שונים ומשתנים בין מטען למטען, כמובן שמטען מקורי נחשב ליקר יותר בניגוד למטען חליפי שזול יותר, ממוצע המחירים של מטען מקורי בישראל מתחיל ב 195 ש"ח ויכול להגיע גם עד מחירים של 400 ש"ח במידה ומדובר על מטענים בעלי הספקים גבוהים, מטען חליפי עולה בממוצע בישראל 150 ש"ח במידה ומדובר על מטענים בהספקים של עד 90 וואט.
0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות