כתבות ומאמרים

סוללה במחשב הינה רכיב חשוב לפעילות תקינה של מערכת המחשב

למרות שהדבר יכול להיראות כמו משהו שאין לו משמעות בחיי יום, יום – הסוללה הקטנה שמורכבת על לוח אם של כל מחשב ומחשב בעולם, מאפשרת למחשבים ביתיים ומחשבי על, לפעול בצורה תקינה ולספק לנו, למשתמשי הקצה, את השירותים, אליהם אנו רגילים וצורכים אותם יום, יום בעבודה וגם בבית.


הסוללה מורכבת בתוך תושבת מיוחדת בסמוך לשבב ששמו BIOS , כאשר השבב שומר בתוכו מאות הגדרות, הקשורות למערכת המחשב הספציפית ובמידה והגדרה אחד מבין מאות, תשתבש או תמחק, עלול המחשב לא לפעול כלל או להיפך, לפעול, אך בצורה לא תקינה, מה שיכול לגרום לאיבוד זמן עבודה וכתוצאה מכך גם לאיבוד מידע יקר, כאשר במקרים רבים מדובר על ידע, אשר נשמר במהלך תקופה ארוכי למדי ואיבודו יכול להביא לקריסת עסקים גדולים ומייצרים רווחים.


הפעלת מכשירים חשמליים בכלל ומחשבים בפרט, מחייבים יצירת תנאיי סביבה אופטימאליים מבחינת האקלים, לעבודה תקינה של מחשבים במשרד וגם בבית, כאשר הגורמים המזיקים ביותר עבור מערכות המחשוב הינם – אבק, לחות ושינויי טמפרטורה קיצוניים בפרקי זמן קצרים מאוד. אם זאת, יש לקחת בחשבון שגם שינוי הדרגתי, אך קיצוני מבחינת מספר המעלות של השינוי בכל כיוון, בהחלט יכול להביא לשיבושים בפעילות המחשב עקב העבדה, כי מדובר על מכשיר אלקטרוני אשר תוכנן לעבודה בתנאיי שטח מסוימים וכולל מספר גדול מאוד של רכיבים אלקטרוניים, כאשר כפי שצוין כבר מעלה, בין הרכיבים אלה, סוללת מחשב קטנה ונטענת, שמספקת מתח קבוע לשבב של BIOS.


לאור האמור, פעם בתקופה של חצי שנה, מומלץ לבצע למחשבים ניקוי של חלל הפנימי, ובמיוחד במקומות כגון תושבת המעבד, תושבות לחיבור זיכרונות וכרטיסי הרחבה למיניהם, אך המקום המרכזי בו נצבר האבק בכמויות גדולות, הינו בקרבת מאווררים של המחשב, אשר אחד מהם מורכב מעל המעבד, המאוורר הנוסף מורכב בד"כ על חלק הפנימי של פנל הקדמי ועוד מאוורר נמצא בתוך ספק כוח, לכן יש להקדיש זמן ובצורה עדינה לעבור על המקומות האלה לניקוי מקסימאלי של חלל הפנימי. לעיתים יש צורך בפירוק מערכת המחשב לגורמים לצורך השלמת משימת הניקוי ובמידה ואינכם בטוחים ולא רוצים לגרום לנזקים ע"י פגיעה לא מכוונת בחלקים חשובים של מערכות מחשב, תמיד ניתן לפנות לטכנאי מחשבים מוסמך באזור מגורכם לטובת השלמת פעולה זו או למעבדה לתיקון מחשבים.

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות