כתבות ומאמרים

ממיר מתח סולארי

הוראות ותפעול מטען מצברים סדרת ENC1212

ממיר מתח סולארי


 


אנשים לרוב מקשרים בין מערכת סולארית לפאנלים הסולאריים השחורים שרואים בחלק החיצוני של המערכת. אמנם הפאנלים מהווים את לב ליבה של המערכת הסולארית, אך ישנו רכיב חשוב נוסף קטן יותר ופחות מוכר  שהוא חשוב בכדי להשתמש בחשמל ולמכור אותו הלאה לחברת החשמל. השקעה במערכת סולארית משתלמת בטווח הארוך ולכן רכיב כגון ממיר מתח סולארי חשוב בהתקנה של מערכת סולארית.


 


מערכת אנרגיה סולארית, מחוברת לרשת החשמל והיא השיטה האקולוגית המשתלמת ביותר. מערכת זו, מפיקה חשמל אשר מועבר ישירות לחברת החשמל תמורת תעריף קניה מועדף. במהלך היום, התאים הסולאריים מפיקים חשמל {DC} באמצעות ממיר מתח סולארי מתקדם ומתקבל זרם חלופי {AC} אשר מוזרם לרשת החשמל.


 


ממיר סולארי שהוא גם בקר טעינה


 


כיום, קיימת מגמה גוברת להשתמש עם ממיר מתח סולארי קומבי. זהו למעשה ממיר אשר משמש גם כבקר טעינה וגם כממיר. ישנה אופציה בחלק מהממירים להתחבר כגיבוי למקור חיצוני כגון גנרטור או שקע ביתי לטעינת המצברים. אם מאיזו שהיא סיבה, התרוקנו המצברים, ניתן יהיה להתאים את הממיר הנכון לצרכים הדרושים וזאת, בכדי לא להגיע למצב של עומס יתר ולהפסקה של פעולת הממיר. הממיר הסולארי, למעשה ממיר את זרם ה- DC לזרם AC. ממיר מתח זה, יתאים את המתח עצמו לרשת ההולכה הארצית לשימוש עצמי וכן, בהתאם להספקי המתח שמייצרת המערכת הסולארית.


 


יש לציין, כי עלות ממיר מתח סולארי היא זניחה לעומת העלות הגבוהה יותר של הפאנלים הסולאריים. ממירים שנחשבים לפשוטים יחסית, יעלו כמה אלפי שקלים בודדים ולפעמים לכמה מאות שקלים לממירים שיהיו קטנים מאוד.  יש לציין כי ממיר למערכת סולארית של עסקים היא בין בינונית לגדולה והיא מגיעה לעלות של מעל ל- 10,000 ₪.  


 


למה כדאי לשים דגש מיוחד לפני רכישה של ממיר מתח סולארי?


 


ישנם כמה קריטריונים חשובים, לפני רכישה של ממירי מתח למערכות הסולאריות. ראשית, יש לברר מה אחוזי הנצילות של ממיר המתח, הדבר החשוב השני הוא צורת הזרם שהממיר מפיק. ממיר סולארי שהוא נחשב לאיכותי, יפיק זרם סינוס טהור וישמור על נצילות גבוהה במערכת הסולארית.לעיתים קורה כי המערכת הסולארית אינה מייצרת חשמל למשל בשעות הלילה, כאשר אין שמש, אך בכל זאת ישנה תהודה לזרם החשמלי וממיר המתח יתרגם את התהודה כזרם חשמלי וימשיך בעבודתו.


 


יש  לשים לב שהממיר יכבה  ברגע שהוא אינו מספק חשמל. יש להשתמש עם מנגנון הגנה מסוג: Anti islanding protection. יש לשים לב לתקן שהוא מחייב הגנה, כאשר הוחלט על תקן זה בארה"ב בשנת 1999 ומדובר על ממיר בתקן: 1741UL , כאשר תקן זה, מקובל בכל העולם.

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות