כתבות ומאמרים

מטענים של USB שימושיים תמיד

טיפים לשמירה על מטען למחשב נייד

מטענים של USB שימושיים תמיד

בעבר, כמעט ולא היה צורך בסוגים שונים של מטענים. למעשה, מונח כמו הטענה כמעט לא היה מוכר. אם היה קיים מכשיר חשמלי בסביבה הביתית – סביר היה להניח שהוא פועל על זרם חשמלי ישיר, או על סוללה חד פעמית שאיננה נטענת. אולם, הטכנולוגיה הביאה עימה לא מעט מכשירים שונים, אשר בהחלט דורשים מטענים. הראשונים היו כמובן הטלפונים הסלולריים, ביחד איתם הגיעו המצלמות הדיגיטליות, ובהמשך גם נגני המוזיקה השונים, שלא לדבר על מכשירים שונים אשר משלבים בין כל האופציות הללו במכשיר אחד. הדבר הוביל לכך שכיום יש צורך כמעט תמיד להטעין לפחות מכשיר אחד, ולכן מטעני USB אוניברסליים, הפכו להיות שימושיים כל כך.

 

להטעין איפה שרק רוצים

העיקרון מאחורי מטענים עם חיבור USB הוא פשוט למדי – חיבור הUSB נחשב לחיבור אוניברסלי בעיקרו. באופן עקרוני, מספיק שיש לכם כבל מסוג USB, עם חיבור מתאים למכשיר שלכם לקצה השני, וכבר אז אפשר להטעין אותו אף ללא תקע חשמלי מתאים – את כבל הUSB אפשר לחבר בקלות לשקע USB שיש במחשבים נייחים, או למחשב נייד (כל עוד כמובן מחברים אותו לחשמל) – ואז מתבצעת פעולת ההטענה. אולם, פעמים רבות אתם רוצים לא לעבוד במקביל עם המחשב, ולא להדליק אותו רק לצורך הטענה – מה גם שמדובר על בזבוז של חשמל בהנחה שאתם לא עובדים עם המחשב. לכן מטענים של USB באים היום ביחד עם תקע מתאם.

חשוב מאד לציין, שעל מנת שתוכלו לבצע הטענה בכל מקום שנוח לכם, יש היום למעשה שני תקעים שונים שבאים עם מטענים – תקע אחד הוא תקע ביתי, והשני הוא תקע לרכב. התקע הביתי נראה ממש כמו תקע רגיל של מטענים חשמליים אחרים שיש לכם. בקצהו יש למעשה שקע USB, אליו אפשר להכניס את כבל הUSB, אשר בקצהו השני מחובר מתאם מיוחד אשר יתאים למכשיר שאותו אתם רוצים להטעין. המתאם גם דואג כמובן, שזרם מתח מתאים יגיע למכשיר שלכם, על מנת שהוא ייטען כפי שצריך.

 

הסוג השני של התקע הוא כאמור התקע לרכב. התקע לרכב מעוצב בצורה קצת שונה מהתקע הביתי, משום שעליו להתחבר לשקע המצת שקיים היום בתוך כל רכב. צורת ההטענה היא פשוטה למדי – פשוט מתניעים את הרכב, מוציאים את הסוגר של המצת, ומחברים את המטען המיוחד. כעת תתבצע פעולת הטענה על כל מכשיר שרק תרצו. במצב כזה אפשר כמובן לחסוך בזמן וכסף על הוצאות חשמל – ולטעון את המכשירים בזמן הנהיגה.

 

תמיד עובדים עם המכשירים

היתרון בסוג זה של מטענים עם חיבור USB, הוא שתמיד אפשר להטעין בעזרתם את המכשירים שלכם. יש היום אף מטענים שאפשר לרכוש עבורם מפצלים מתאימים, אם אתם רוצים להטעין שני מכשירים דרך תקע אחד. המחיר של המטענים האוניברסליים הוא לא יקר, ומדובר במוצר שיהפוך את החיים שלכם לנוחים במיוחד.

 

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות