כתבות ומאמרים

אביזרים מומלצים למצלמה דיגיטלית

ממיר מתח DC/AC - ממתח של-12 או 24 וולט ל 220 וולט
כרטיס זיכרון, פלאש חיצוני, חצובה, נרתיק, מגן מסך – שוק הציוד ההיקפי למצלמות דיגיטליות רק הולך וגדל. איך תדעו מה אתם באמת צריכים? הנה ההמלצות שלנו

קניתם מצלמה דיגיטלית וחשבתם שהיא תלווה אתכם ב-20 השנים הקרובות בלי להשקיע בה עוד שקל; לא צריך פילם, לא צריך פיתוח, לא חייבים להדפיס. טעיתם. נכון, מצלמה דיגיטלית אכן מפחיתה את ההוצאות על פילם ופיתוח, אבל יש ציוד היקפי, שממש כדאי שיהיה לכם.

כרטיס זיכרון
המצלמות הדיגיטליות באות עם כרטיס זיכרון בנפח מביש: 16-32MB. כמה תמונות תוכלו לצלם באמצעותם? בסביבות 10 (תמונות ברזולוציה של 5-7 מגה-פיקסל באיכות טובה) עד 50 (רזולוציה של 3 מגה-פיקסל באיכות בינונית). בכל מקרה, זה לא יספיק, לכן, תהיו חייבים לרכוש גם כרטיס זיכרון נוסף.

ההמלצה: לא להתקמצן ולקנות כרטיס בנפח גבוה (לפחות 1GB ורצוי 2,4GB).

כרטיס זיכרון – ממש חובה
מחירי הכרטיסים יורדים בהתמדה  ובהשקעה של 70-450 שקל תוכלו לקנות חופש לצלם מאות תמונות מבלי לפרוק אותן למחשב. אם אתם מטיילים תוכלו להיכנס לכל אינטרנט קפה, לצרוב את תוכן הכרטיס על גבי דיסק, למחוק ולהמשיך לצלם.

אם כבר אתם מוציאים כמה מאות שקלים, הוציאו כמה עשרות שקלים נוספים ורכשו כרטיס זיכרון מחברה ידועה בשביל השקט הנפשי: לא כדאי שהכרטיס יפשל ומאות תמונות תעלמנה לנצח.

מה חשוב: לקנות כרטיס מהסוג שמתאים למצלמה. מומלץ לקנות כרטיסים של Sandisk,Kingstone ודומה בנפח של לפחות 1GB.

נרתיק למצלמה
מצלמה דיגיטלית אף פעם לא מגיעה עם נרתיק. למה? באמת שאלה טובה. כי אתם חייבים, אבל ממש חייבים להסתובב עם נרתיק. שריטות ונפילות הן לא הפעילות החביבה על מצלמות דיגיטליות ואם רוצים להאריך את חייהן, חייבים לרכוש אחד.
נרתיק. יאריך את חיי המצלמה
הנרתיקים לא יקרים ולמצלמה קטנה אפשר לקנות נרתיק טוב החל מ-30 שקל.
היקרים יותר כוללים גם רוכסנים נוספים עם מקום לסוללה או לכרטיסי זיכרון וכדומה ויש גם כאלה אטומים יותר למים ולפגעי מזג האוויר, והיקרים באמת הם פשוט תיקים גרועים של יצרן המצלמה שמנסה להרוויח.

מה חשוב: לבדוק שהמצלמה נכנסת בקלות לנרתיק, שהנרתיק לא גדול מדי, שנוח לשאת אותו. מומלץ תא נפרד לכרטיסי זיכרון נוספים וסוללות נוספות.

סוללות ומטען
אם המצלמה משתמשת בסוללות אצבע (AA) רגילות, היא תגיע עם סוללות אלקליין חד פעמיות (לא נטענות), שיספיקו לכמה עשרות תמונות וחייבים לקנות גם סוללות נטענות טובות. הן עולות כמה עשרות שקלים ויחסכו בטווח הארוך הרבה מאוד כסף. שלא לדבר על שמירת איכות הסביבה. קנו סוללות ניקל-מטאל (NiMH) חזקות (ולא ניקל קדמיום חלשות). יש בשוק סוללות עד ל-2800 mA (מילי-אמפר) וכל שנה הקיבולת שלהן משתפרת. הקפידו לרכוש לפחות שני סטים של סוללות (4-8 סוללות, תלוי בדגם המצלמה).
יחד איתן רכשו גם מטען.
המחיר מתחיל מכמה עשרות שקלים, אך מומלץ להתאמץ קצת יותר ולרכוש מטען טוב, שמבחין בין סוללות NiCd ל-NiMH וכולל גם בקר, המסוגל להתריע כשהסוללות מלאות ולהפסיק לטעון אותן. מטען פשוט יטעין סוללות במלואן תוך 8-10 שעות, יש גם מטענים שבאים עם כבל טעינה שמתחבר לשקע המצית, כך שתוכלו לטעון את סט הסוללות השני תוך כדי נסיעה.

מה חשוב: לבדוק שהסוללות הן מסוג NiMH (ניקל מטאל). מומלץ סוללות טובות בנות יותר מ-2300mA (מילי-אמפר), מטען מהיר של עד חמש שעות,

מבזק חיצוני
הפלאש (מבזק) הקבוע במצלמה הוא לרוב הרכיב הכי עלוב במצלמה; הוא יעיל למרחקים קצרים של מטרים בודדים, בפורטרטים בפלאש רואים כל פגם והכל נראה שטוח וחסר צבע, מבזק חיצוני. למי שמצלם בחושך מנגנון העיניים האדומות יעיל רק בחלק מהמקרים ועוד.

אם אתם מרבים לצלם בשעות החשכה ואם המצלמה תומכת בפלאש חיצוני – קנו פלאש שמתאים לה. הפלאשים החיצוניים חכמים ומסתנכרנים עם הנתונים שמגיעים מהמצלמה ומתאימים את חוזק הפלאש ושאר הכוונונים בהתאם. חסרונם הוא שהם יקרים יחסית ומוסיפים משקל וגודל למצלמה.

מה חשוב: לבדוק שלמצלמה יש תושבת לפלאש חיצוני (Hotshoe) ושהיא תומכת בפלאש הספציפי. מומלץ שהפלאש יסתובב למעלה ולצדדים.

פילטר UV
אם עדשת המצלמה קבועה בחוץ, ולא נדחסת בשלמותה לתוך המצלמה, אתם חייבים פילטר אולטרה סגול (UV), כדי להגן על העדשה משריטות. זה פילטר דק וזול, שיעשה את העבודה ויחטוף את השריטות במקום העדשה. אתם צריכים לבדוק מה קוטר העדשה וכן אם יש לה הברגה בקצה (עבור פילטרים ועדשות) ואם כן, ללכת עם המצלמה לחנות ולקנות לה פילטר, ומהר.

מה חשוב: לבדוק קוטר העדשה והאם אפשר להבריג פילטרים על העדשה.

קורא כרטיסים
קורא כרטיסי זיכרון ייעודי הוא רעיון טוב מכמה סיבות: ראשית, אין צורך במצלמה כדי להעביר את התמונות למחשב – היא יכולה להיות בטעינה. שנית, כבר שמענו על מקרים בהם המצלמה חטפה זרם חשמלי מהחיבור למחשב וניזוקה. שלישית, אפשר להשתמש בקורא ובכרטיס כזיכרון נייד, רביעית,
ועוד סיבה: הרבה מצלמות איטיות בהעברה. אולי משום שהן תומכות בתקן USB 1.1 הישן, שתומך בהעברה של עד 1.5MB בשנייה. ייתכן אפילו שהמצלמה תומכת בתקן USB 2.0, שבתיאוריה, מספק עד 60MB בשנייה, אבל היא לא מנצלת את כל המהירות. קורא כרטיסים כמעט תמיד מהיר יותר.

יש עשרות סוגים של קוראי כרטיסים בשוק ומחירם מתחיל בכמה עשרות שקלים. הזולים קוראים רק סוגים מעטים של כרטיסים והיקרים מתאימים לקריאה וכתיבה של עד 24 סוגים שונים של כרטיסי זיכרון.

מה חשוב: לבדוק שהקורא תומך ב-USB 2.0 וקורא את הכרטיס שלכם.

מגן מסך
המסך באחורי המצלמה רגיש לשריטות וכדאי להגן עליו. אפשר לקנות מדבקות שקופות מיוחדות להדבקה על המסך, שתפחתנה משמעותית את הסיכוי לשריטה. הן זולות למדי וצריך להחליף אותן אחת לכמה חודשים.
סוללה נוספת
אם המצלמה כוללת סוללה ייעודית מיוחדת, כדאי לרכוש סוללה נוספת. היתרון של סוללה ייעודית הוא שבדרך כלל היא קלה וקטנה באופן משמעותי מארבע סוללות אצבע טיפוסיות. החיסרון הוא שהיא יקרה למדי (החל מ-100 שקל), ואם נתקעים ללא סוללות, לא ניתן לקנות סוללות חד פעמיות.
חצובה
אם אתם מצלמים הרבה צילומי לילה והרבה צילומים בחשיפות ארוכות, תגלו שהיד שלכם רועדת. ככל שמתקרבים עם הזום, השפעת רעידות היד על חדות התמונה גדלה: במצלמה עם זום פי 12 תאלצו להשתמש בחשיפה של עד 1/400 שניה (אם המצלמה לא כוללת מנגנון ייצוב תמונה).
גם אם משתמשים הרבה במנגנון הצילום העצמי, תצטרכו למצוא מקום ישר להניח את המצלמה, ולכן צריך חצובה.
יש חצובות ששוקלות כמה קילוגרמים ויכולות לייצב מצלמות ענק ויש חצובות ששוקלות כמה עשרות גרמים.
אם אתם רוצים לצלם צילום עצמי עם מצלמת כיס או לייצב מצלמה על משטח לא ישר – הסתפקו בחצובת כיס עם רגליים גמישות – היא קטנטונת, קלה מאוד ועולה עשרות שקלים בודדים. חצובות קלות עם רגליים נשלפות יקרות וארוכות יותר.
בכל מקרה, בבואכם לקנות חצובה, הציבו עליה את המצלמה עם כל הציוד ההיקפי (מבזק חיצוני, עדשות ארוכות, מתאמים), וכוונו את הזום למצב הארוך ביותר, כדי לבדוק את היציבות. אם קונים חצובה גדולה, בדקו שהמשטח שאליו מתברגת המצלמה מסתובב לכל הכיוונים ומחזיק את המצלמה.

מה חשוב: לבדוק שהמצלמה יציבה ואפשר לכוון אותה לכל הזוויות האפשריות.

כונן קשיח נייד עם קורא כרטיסים
כונן קשיח נייד בנפח של החל מ-20GB, עם חריצים לכרטיסי זיכרון, מופעל עם סוללות נטענות או חשמל ומסוגל להעתיק בלחיצת כפתור את כל התמונות מהכרטיס ולפנותו לתמונות נוספות. שימושי מאוד אם עושים טרק ארוך בהימלאיה ואין גישה למחשב.
כשקונים כונן כזה, הקפידו לבדוק שהוא תומך בתקן USB 2.0 ומומלץ גם לבדוק שהוא מאפשר לוודא שההעתקה מהכרטיס בוצעה היטב. כוננים יקרים יותר כוללים מסך צבעוני, שמאפשר צפייה בתמונות. אפשר גם לקנות נגן MP3 תומך USB Host דוגמת iRiver או iAudio, ולהעביר את התמונות מהכרטיס לכונן הקשיח וגם להאזין למוזיקה.

מה חשוב: לבדוק תמיכה ב-USB 2.0; במכשירים התומכים ב-USB Host, חובה לבדוק שהמכשיר מזהה את המצלמה.

 עדשות זווית רחבה/צרה
אחת הרעות החולות של מצלמות דיגיטליות קומפקטיות היא שרובן יכולות לצלם באורך מוקד מינימלי של 35-38 מ"מ, מה שמגביל מאוד צילומי נוף.
לחלק מהמצלמות אפשר לקנות עדשות רחבות זווית (Wide Angle), שיתרונן בכך שהן מאפשרות צילום בזווית רחבה הרבה יותר (בהתאם למכפיל, מצלמה עם זום מינימלי של 38 מ"מ למשל, ועדשה במכפיל של x0.8 תצלם תמונות בזווית של 30.4 מ"") והיא מאוד שימושית בצילומי נוף.

החסרונות הם תוספת משמעותית לגודל, למשקל וליציבות המצלמה, מחיר גבוה יחסית ובעיות בתפקוד. עדשות כאלו עלולות לעקם קווים ישרים, לגרום לתמונה להיות מטושטשת ועוד. בנוסף, לעיתים קרובות תצטרכו טבעת מתאמת בין המצלמה לעדשה. בשל החסרונות האפשריים, לפני שאתם קונים – בצעו צילומי ניסיון.

מה חשוב: לבדוק שהמצלמה תומכת בעדשה, לצלם תמונות ניסיון ולבחון את האיכות במחשב

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות