כתבות ומאמרים

כיצד נתאים ממיר מתח לצרכנו?

טיפים לשמירה על מטען למחשב נייד
יש לא מעט ממירי כוח שונים ומגוונים בשוק. יש גם טווחים ורמות שונות שמתחילות בסביבות 80W וואט ועד 5000 וואטים  ואף במקרים מסוימים גדול יותר .קיים מגוון רחב של ממירי מתח למטרות שונות.
שני סוגים עיקרים הם ממירי סינוס טהור, וממירי סינוס גל ממותן(מרובע).סינוס גל טהור הינם ממירים יקרים מאוד ולא תמיד יש צורך להשתמש בהם. מתאפיינים בביצועים מדויקים ,יותר ארוכים ומספקים כוח מאוד נקי. כמו מאת חברת החשמל ולעיתים נקי יותר. מתאים למכשירים כמו מדפסות לייזר, שעונים דיגיטליים, ורוב הציוד רפואי .יש לבדוק עם היצרן אם דרוש למכשירך כח גל סינוס טהור. סינוס גל ממותן(מרובע)תחליפי לסינוס טהור. זולים ונפוצים יותר מתאימים לכלי עבודה ,מחשבים ניידים ,סלולריים ולמוצרי אלקטרוניקה שונים.
מטען סוללות רגילות אצבע AA דורש גל סינוס טהור כמו כן מכשירי מדידה
אז איך נדע איזה ממיר כוח נכון בשבילך?
הדבר הראשון בבואנו לבחור ממיר הוא לאפיין לאיזה שימוש דרוש ולאיזה מכשיר? האם  לצרכן אחד או ליותר?.
שקע מצת ברכב?
שקע מצית ברכב לא יכול להפעיל ממיר מתח מעל 350W, שקע המצית ברכב מוערך ב- 10A אמפר כאשר הרכב מגיע מ היצרן. כיום הנטייה היא לפיוז שקע מצת בעל 20 אמפר. לכן תוכל להשתמש בממיר עד 120 ואטים, בפיוז כח 15 אמפר ייתן לך להשתמש בזה עד 180 ואטים ו20 ואילו 20A אמפר תוכל להשתמש עד 300 וואט  מעל 400 וואטים משתמשים בכבלים לקישור ישירות למצבר. אין להחליף פיוז בשקע מצת אל מעל ל 20A .על מנת לקבל כח גדול יותר. ולמרות שניתן להחליף. במקרה זה יתכן והשקע יותך כתוצאה מעומס.
וואט היא יחידת הכוח (אנרגיה ליחידת זמן)
יש מכשירי חשמל  כמו מיקרוגל למשל  שיכול להיות שרשום W800 ואטים, אבל זה רק כוח בישול. ולא כח הפעלה. והדרישות החשמליות יכולות להיות הרבה יותר גבוהות. לכן יש צורך לבדוק את הנתונים במדבקה ולחשב כפי הנוסחה המובאת כאן.
הנוסחה
Watts = Volts x Amps
במדבקה מטה זהו מטען של מחשב נייד. נציב ונחשב כעת את הכח הדרוש להפעלתו
18.5X3.5=65W
65וואט זה הוא הכח המינימלי לו נזדקק לשם הפעלת מחשב זה
0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות