כתבות ומאמרים

איך לשמור על סוללה של המחשב נייד שרכשתם?

איך לשמור על סוללה של מחשב נייד

סוללה למחשב נייד היא הראשונה להתבלות.

בשעה טובה, קניתם מחשב נייד, ואתו כמובן גם סוללה למחשב נייד. כלל ידוע הוא שמבין רכיבי החומרה של המחשב הנייד, עם זאת, אתם בהחלט יכולים לעכב את תהליך ההתבלות, עד כדי כך שאולי לא תצטרכו לקנות סוללה. על מנת לשמור על סוללה למחשב נייד , יש צורך במספר כללים של "עשה ואל תעשה". בסופו של יום צריך לזכור שמבחן של לסוללה טובה, הוא בכך שאפשר להשתמש בה לאורך זמן, ללא הטענה. כמו כן, אם לאורך זמן נראה שמשך העבודה של סוללה המחשב לא משתנה – סימן שמדובר בסוללה טובה, וסימן שאתם יודעים לשמור עליה כמו שצריך. אז איך שומרים על הסוללה?

איך לשמור על סוללה של מחשב נייד

לדעת מתי ואיך לאחסן.

נתחיל בכך, שגם אם רכשתם לפטופ, לא בטוח שתמיד תעשו שימוש בסוללה עצמה. יש הרבה מאד אנשים שכל עוד הם עובדים בתוך הבית, הם מעדיפים לוותר על השימוש של סוללה למחשב נייד, ופשוט מחברים את המחשב ישירות למקור של מתח חשמלי. זו דרך מומלצת מאד, משום שבסופו של דבר, לכל סוללה למחשב נייד, מצוינת ככל שתהיה, יש מספר מוגבל של הטענות שהיא יכולה לעבור מבלי שהאיכות שלה יורדת. ברור שאם משתמשים בה פחות – היא תוכל לשמש אתכם למשך יותר שנים, כשבאמת תהיו צריכים אותה בעבודה מחוץ לבית.

כאשר אתם מאחסנים סוללה למחשב נייד מחוץ למחשב עצמו, חשוב מאד לבדוק את התנאים שבהם היא מחוסנת. ראוי שהיא תאוחסן בתנאים של טמפרטורת החדר, קרי 25 מעלות. אם מדובר על טווח של חמש מעלות למעלה או למטה, זה עדיין נחשב בתור טמפרטורה סבירה, אולם עדיף לא לרדת מתחת לטמפרטורה של 19 מעלות או למעלה מ30 מעלות.

לא רק לטמפרטורה שבה אתם שומרים סוללה למחשב נייד יש חשיבות, אלא גם לאנרגיה שיש בתוכה. כאשר אתם מאחסנים סוללה למחשב נייד, חשוב שהיא תהיה טעונה בצורה חלקית. לא מלאה לגמרי שכן אז אורך החיים שלה מתקצר במקצת, ובוודאי שלא ריקה לגמרי, שכן אז יש באמת סכנה גדולה יותר שהיא תתקלקל. ההמלצה היא לשמור על סוללה למחשב נייד בתנאי אחסון כך שתהיה טעונה בטווח שבין 60% ל75%.

מה עושים כשעובדים עם המחשב?

חיברתם סוללה למחשב נייד שלכם. מה עושים עכשיו? איך חוסכים באנרגיה? נתחיל בכך שלא כדאי להטעין את הסוללה שלא לצורך. כלומר, אם האנרגיה של סוללה למחשב נייד הגיעה ל100% ואתם עובדים על המחשב – פשוט נתקו את המטען. באופן עקרוני, צריך לתת כל פעם לסוללה להתרוקן כמה שיותר, ואז לטעון אותה במלואה. לא לבצע זאת בחלקים שונים או בהפסקות. על מנת להיות בטוחים שהעבודה שלכם לא תאבד, כדאי לרוב להתחיל לחבר את המטען שהאנרגיה מהסוללה הופכת להיות נמוכה מ10%, כך תוכלו להבטיח שמירה נאותה במקרה של תקלה בהטענה.

אפשר להטעין סוללה למחשב נייד גם כשמחשב דלוק וגם אם המחשב כבוי. זה לא משפיע בכלל לא על מהירות המחשב שלכם, ולא על איכות ההטענה של הסוללה. פשוט תבחרו את השיטה שהכי נוחה לכם. כאשר אתם כבר עובדים על המחשב ואתם עובדים עם הסוללה עצמה, כדאי לסגור את כל התוכנות שאין בהן צורך. מדובר בפרט על תכונות של מסרים מידיים כמו מסנג'ר לדוגמא. אם אתם החלטתם לשבת ולראות סרט במחשב – קחו בחשבון שהוא יצרוך את האנרגיה מהסוללה בצורה מהירה יחסית, ובוודאי כאשר מדובר על משחק מחשב משוכלל שאתם מפעילים. זה לא אומר שאתם לא צריכים לשחק במחשב או לראות בו סרטים. זה אומר שכדאי לדוגמא לבצע זאת בזמן שאתם טוענים את סוללה למחשב נייד, אם אתם רוצים לשמור עליה במצב טוב לאורך זמן.

מחשב משוכלל או פשוט?

גם למחשב עצמו יש השפעה על תוחלת החיים של סוללה למחשב נייד. קיים כאן מצב מאד מעניין. מצד אחד, מחשב משוכלל שמבצע הרבה מאד פעולות, מן הסתם ידרוש אנרגיה דרך סוללה למחשב נייד. מהצד השני, מחשב פשוט יותר, שהזיכרון שלו מוגבל יותר, יצרוך אף הוא יותר אנרגיה דרך הסוללה עצמה. אז מה עדיף עבור סוללה למחשב נייד, מחשב משוכלל מאד, או מחשב פשוט יחסית? זה כמובן תלוי מה אתם רוצים לעשות עם המחשב. אם מכלול הפעולות שתעשו עם המחשב יסתכמו בהקלדה, הדפסה וחיפוש באינטרנט, כדאי לקנות לפטופ פשוט כמו הנט בוקים למיניהם. כך הפעולות עצמן כמעט ולא יצרכו חשמל דרך סוללה למחשב נייד, וגם המחשב עצמו לא יצטרך להתאמץ במיוחד.

לעומת זאת, אם אתם רוצים לשחק, לראות סרטים, לדבר עם חברים, לעצב ובקיצור – לעשות הכל עם המחשב שלכם, לכו על מחשב משוכלל. מחשב כזה ידע לנצל בצורה טובה את הזיכרון הרחב שיש לו, וכך בכל זאת תוכלו להאריך באופן יחסי את החיים של סוללה למחשב נייד שקניתם.

ואפילו לנקות את הסוללה

טיפ אחרון לשמירה על סוללה למחשב נייד שלכם, הוא פשוט מאד לנקות אותה. כמו כל דבר, גם סוללה למחשב נייד יכולה לצבור לכלוך לאורך זמן. אם תדעו לשמור על הניקיון שלה, תשמרו עליה בריאה ושלמה. ההמלצה לניקיון של סוללה למחשב נייד הוא לרוב לבצע אותו אחד לשלושה-ארבעה חודשים. את הניקיון של סוללה למחשב נייד יש לבצע עם מטלית לחה ספוגה באלכוהול, ולהסיר את האבק. לאחר מכן תוכלו לחבר מחדש את הסוללה למחשב, ולהמשיך לעבוד כרגיל.

יש שפע של טיפים לשמירה על החיים של סוללה למחשב הנייד, אם תדעו לשמור על כולם, תוכלו להאריך את חיי הסוללה שלכם לזמן רב מאד, למנוע תקלות, ולהשתמש במחשב הנייד שלכם כאילו הוא חדש, בכל יום ביומו!
0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות