כתבות ומאמרים

איך בונים מערכת סולארית עצמאית

איך בונים מערכת סולארית עצמאית
בשנים האחרונות ניתן לשים לב שיותר ויותר אנשים עוברים לצריכה של חשמל בעזרת מערכות סולאריות עצמאיות, כאשר בנייה של מערכת כזו יכולה להיות דבר לא פשוט, אנו בסולן משווקים כיום את כל הציוד הנדרש לבניית מערכות סולאריות עצמאיות, כאשר את הבנייה עצמה חשוב לבצע בעזרת בעל מקצוע העוסק בתחום או בצורה עצמאית במידה וברשותך הידע והיכולת לעשות דבר שכזה.
אז לפני שמתחילים בוא נבין יחדיו מה הציוד הנדרש למערכת שכזו
ישנו ציוד בו יש צורך לבניית מערכת אנרגיה סולארית עצמאית:
פאנלים סולארייםפאנלים סולאריים – החלק החשוב ביותר והעיקרי בכל הקשור לבניית המערכת הם הפנלים הסולאריים, כאשר תפקידם הוא בעצם לייצר אנרגיה חשמלית בעזרת קרני השמש, בתוך הלוחות הסולאריים מוטען שדה חשמלי שבעזרתו בעצם נוצר הזרם החשמלי.
ממיר מתח למערכות סולאריותממירי מתח למערכות סולאריותבכל מערכת סולארית עצמאית וביתית ישנו ממיר מתח שתפקידו לבצע המרה של המתח , כיום ישנם ממירים המותאמים ל 24 וולט וישנם כאלו המותאמים ל 12 וולט , הממיר בעצם הוא החוליה המקשרת שמאפשרת להפעיל ציוד חשמלי , כמובן שהפעלת הציוד החשמלי תלויה רבות בסוג ממיר המתח בו בחרנו למערכת הסולארית .

 

מצברים למערכות סולאריותמצבריםהמצברים במערכת העצמאית תפקידם בעצם לספק את זרם החשמל למכשירי החשמל על מנת שיעבדו כראוי , כיום ישנם סוגים רבים של מצברים בשוק הסוללות בעולם , כאשר ניתן להבדיל בין שני סוגי מצברים , הסוג האחד הם מצברי חומצה שבדרך כלל ניתן למצוא אותם ברכבים , וישנם מצברים מג ' ל שיותר מתאימים למערכות אנרגיה סולארית ושימושיים תעשייתיים.
מטען מצברים למערכות סולאריותמטען מצברים אחד מהדברים החשובים ביותר זהו מטען המצברים שחייב להימצא במערכת הסולארית , כאשר תפקידו על פי שמו זה " הטענת המצברים " כיום חשוב לציין שישנם ממירי מתח הנקראים " קומבי " אשר גם מבצעים את הפעילות השגרתית של הממיר מתח וגם את הטענת המצברים כאשר מתרוקנים.

בקר טעינהבקר טעינה סולאריתפקידו של הבקר זה בעצם להטעין את המצבר במערכת הסולארית , הזרם והאנרגיה שמגיעה מהפנלים הסולאריים עוברים דרך בקר הטעינה , הבקר בעצם מתאים את הזרם למצברים שמחוברים אליו.

חשוב לציין שאת כל הציוד לבניית מערכת סולארית עצמאית ניתן למצוא אצלנו זמין במלאי כולל אפשרות למשלוח הציוד בתיאום מראש.

ועכשיו לשלב בו מתחילים לבנות את המערכת
חשוב מאוד להבין שבניית מערכת אנרגיה סולארית עצמאית דורשת ידע מקצועי אף על פי שאנו בסולן ממליצים בחום לבצע את בניית המערכת בעזרת בעל מקצוע מקצועי ומיומן אשר מכיר את תהליכי הרכבת המערכת בצורה נכונה וטובה .

אך לפני כן משהו חשוב שכדאי לדעת

כיום ישנה בחירה בין שני סוגי מערכות , הסוג הראשון הם מערכות אנרגיה סולארית הפועלות במתח של 24 וולט והאחרות שנחשבות לנפוצות יותר הם במתח של 12 וולט , וזאת מכמה סיבות :

ראשית כל חשוב להבין שככל שהמערכת גבוהה יותר 24 וולט כך הזרם יהיה קטן יותר , ככל שהזרם של המערכת קטן יותר כך האובדן של האנרגיה מתבזבז מהר יותר .

חשוב להזכיר שאצלנו בסולן ניתן למצוא את כל הציוד המותאם גם למערכות אנרגיה סולארית ל 24 וגם ל 12 וולט .

תכנון בניית המערכת

חשיבות תכנון המערכת היא חשובה מאוד, תכנון המערכת מתחיל ראשית כל בשרטוט תרשים המערכת, השרטוט בעצם מתייחס לזרימה של החשמל מהפנלים הסולאריים ועד למכשיר החשמלי או יותר נכון השקע הנמצא בבית, אנו חוזרים על כך שבמידה ואינכם יודעים ומבינים בתחום בניית מערכות סולאריות בצורה טובה, מומלץ לתת לבעל מקצוע לשרטט ולתכנן את בניית המערכת.
ככה זה צריך להראות בפועל:
מערכת סולארית מבנה מבנה 2 למערכת סולארית
שרטוטים מקצועיים לדוגמא לבניית מערכות סולאריות:
שרטוט מקצועי לבניית מערכת סולארית שרטוט מקצועי לבניית מערכת סולארית חשמלית לבית

0
    עגלת קניות שלי
    עגלת הקניות ריקהחזור לחנות